Baling Tahi Dapat Pahala?

ditaip oleh Hani El Zahra at 4:05 PTG
 
 
Lamanya tak update blog dengan entri baru. Banyak sangat tragedi sadis lagi sardin yang berlaku sepanjang minggu membuatkan diri ini kehilangan mood

Entri kali ini berlaku pada 1 Oktober lepas. Lebih kurang dalam pukul 1 pagi, saya berada di dalam bilik sedang melayan benda alah ni. Mak pula sedang melayan drama apa entah di tv & abah pula dah tidur. Tiba-tiba saya terdengar bunyi motor di hadapan rumah & bunyi seperti benda dibaling & terjatuh. Budak-budak penjaga rumah ni semua menyalak sakan. Saya terus membuka tingkap tapi tak nampak apa-apa. Maybe orang datang rumah jiran sebelah baling bakso tak habis kot. Lepas tu saya tidur teruslah.

Dalam pukul 7 pagi, seperti biasa sudah menjadi rutin membawa budak-budak penjaga rumah ni berjalan-jalan di sekeliling taman. Yea laa...takkan nak terperap duduk kat car porch saja. Kalau kita pun tension kan?

Tiba-tiba abah yang baru pulang dari pasar terpijak sebuah beg plastik. Lembik seacam ja isi dalam tu. Abah tanya saya, apa kebendanya ni? Saya memang tak tahu menahu. Tak pernah pun nampak beg plastik tu sebelum ni.

Abah angkat beg plastik tu & tak semena-mena mak menjerit,

"Taik!!!"

EEERRRKKK???!!! (o_O) EEEWWW!!! (>_<)

Sapa la baling taik kat rumah aku??? So semalam bunyi motor & benda jauh tu, taik ni la? 

Untuk makluman, kami tidak pernah berurusan atau membuat pinjaman dari Ah Long. PTPTN ada la...ops!

Jadi awat baling taik kat rumah aku lak??? Taik orang pula tu!!! Minta-mintak berkudis la bontot si pemilik taik ni!!! @^#*$^*@!@$%&#$~!@#%!!!

Sebab anjing! Mereka membaling najis sebagai simbolik anjing yang mereka hina & anggap najis itu! Cerita bagaimana kami mula memelihara anjing ada di SINI.

Kenapa saya confident sangat orang Melayu yang buat? Sebab Chinese & Indians sendiri pun bela anjing. Mereka tak ada masalah dengan anjing & bagi yang tak bela anjing pun, mereka buat hal sendiri sahaja. Yang bermasalah dengan anjing ni Melayu. Anjing haram! Anjing Najis!

Bosan betul aku!!!

Bukan semua Melayu macam tu. Cuma segelintir yang bodoh sombong tapi rasa diri tu pandai & alim! Kalau dah bodoh tu, carilah ilmu. Ini tidak, tahu nak hukum orang based on akal yang pendek & ilmu yang cetek tu saja.

Hang baling taik kat rumah aku tu, hang dapat pahala ka weih? Mazhab mana ajaq hang balik taik kat rumah orang yang bela anjing dapat pahala?
Sampai hati si manusia durjana itu membuang tahi yang cute ini. Tengok muka sedih beliau v.v

Saya tak pasti sama ada dilakukan sendiri oleh jiran atau mereka mengupah orang lain utuk melakukannya. Tetapi tindakkan mereka sangat biadap, kurang ajar & tak bertamadun!

Beginilah rupa sebenar di sebalik wajah orang-orang di sini. Patutlah setiap kali saya membawa budak-budak ni berjalan, kalau terserempak dengan orang Melayu, mereka memandang saya seperti saya berjalan dengan dinosaur!

Saya respect kaum Cina & India. Ada ketika mereka yang terkejut melihat seorang wanita Melayu berjalan dengan anjing, mereka akan bertanya & saya akan menerangkan hal sebenar.  Tetapi kalau Melayu...? Mereka tidak akan bertanya tetapi mereka menarik muka masam & membuat assumption sendiri.

Pernah juga mak cik yang menjual nasi lemak di tepi pasar ni kecoh lagi kepoh terjerit-jerit memanggil suaminya apabila ternampak saya berjalan dengan salah seekor budak-budak penjaga rumah ni. 

"Abang. abang! Dia bawak anjing bang!!! Tengok, tengok! Dia bawak anjing!!!"

Heh...mak cik...anjing ja pun. Mak cik ni asal dari planet mana laa tak pernah tengok anjing?

Takpun...sebab dalam fikiran mereka anjing itu najis, najis itu tahi, maka mereka melihat saya sedang berjalan dengan tahi??? Sadis betul!!!

Tidak cukup dengan plastik berisi najis itu, rupa-rupanya ada sebuah beg plastik lagi yang berisi makanan yang dicampur dengan cuka getah dengan harapan ia dimakan oleh anjing-anjing ini!

Tapi alhamdulillah, anjing-anjing ini pandai & tidak bodoh seperti manusia-manusia durjana yang bersengkokol melakukan kerja ini. Langsung makanan itu tidak diusik.

Cuka getah yang tumpah itu menyebabkan lantai rumah terhakis. Sudahlah berniat jahat untuk membunuh anjing-anjing ini, merosakkan harta benda orang pula! Syaitan sungguh!

Bagi saya, orang yang melakukan kerja ini adalah orang yang tiada pegangan agama. Kalau mereka berpegang pada agama, menjaga solat & beriman, mereka tidak akan melakukan kerja jijik ini. Bukan setakat tidak menjaga agama, malah mereka juga semestinya manusia yang jahil.

Simpati pula saya pada mereka.

Tapi, part bawa tahi naik motor tu yang tu saya paling tak boleh terima! HAHAHA!!! 


Klik LIKE atau SHARE jika anda suka entri ini. Please help me to spread the words.

2 000 orang comel komen sini:

Tanpa Nama berkata...

HANI EL ZAHRA SAYANG..
moga Allah sntiasa merahmati adik..krn menyayangi binatang melebihi batas kebiasaan org biasa..tp, adik kena tau anjing mmg haram dipelihara oleh org Islam, mmg anjing tu makhluk Allah, tp Allah sndiri yg letakkn anjing sbg haram utk org Islam krn ia najis mughalazah..dan satu lagi malaikat x akan msuk dlm rumah yg ada anjing, jd mcm mna rmh kita nk dikunjungi oleh malaikat rahmat?

Hani El Zahra berkata...

wahai Tanpa Nama

terima kasih di atas doa anda...anda kata anjing haram dibela...boleh berikan saya dalil dari Al-Quran & Hadith yg mengatakan anjing itu haram secara mutlak?
kalau anda pengamal Al-Quran & Hadith dlm kehidupan seharian...tentu anda tahu akan hadith yg mengharuskan anjing dipelihara serta syarat2 & limitnya...
jika anjing haram utk disentuh/dibela, kenapa ada kaedah utk menyucikannya? kalau haram, tentu WAJIB ditinggalkan & tiada kaedah utk menyucikan (cth: berzina, rasuah, minum arak, riba) melainkan bertaubat...
kalau ilmu agama sebesar kutu di kepala anda, jgn berckp pasal halal haram yea...
malaikat rahmat tdk akan masuk ke dalam rumah yg DALAM rumah ada anjing (sila rujuk hadith tentang anjing di bawah katil di DALAM bilik/rumah nabi)...anjing yg diletak di LUAR rumah tiada masalah utk dipelihara tetapi haruslah mengikut syarat & sebab yg dibenarkan syariat...
sila dalami & perhalusi ilmu sebelum menyalak seperti anjing menyalak bukit...terima kasih ^_^v

 

Hani El Zahra Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review