Uh Oh Kantoi! (>_<)

ditaip oleh Hani El Zahra at 2:39 PG
 

Petang tadi, saya dengan penuh ceria berjalan ke supermarket yang hanya mengambil masa 5 minit dengan berjalan kaki (dekat kan?) sambil membawa 1 plastik kibbles. Setelah memberi kibbles tersebut kepada beberapa ekor kucing & anjing jalanan, saya pun masuk ke dalam supermarket untuk meneruskan agenda bershopping. Woohoo!

Macam-macam saya ambil, tapi based on the shopping list yang my mom tulislah. Kalau ada pun yang tak masuk dalam list, hanyalah face toner. Hehehe, tumpang sekaki :P

Dah habis semua barang-barang dalam shopping list tu masuk dalam bakul, now to the counter! Tengok semua cashier tu, alamak semua Melayu. Habislah aku! Kantoilah!


Dengan muka selamba & penuh innocent, I started to put all the goods on the counter. Minah cashier tu pun ambil & scan barang one by one until kawan dia yang tolong masukkan barang ke dalam my shopping bag tu terpana & terkesima melihat ini...


"Makanan anjing? Bela ka?" Dengan mulut ternganga & ekspresi wajah yang penuh kehairanan.

"Bagi anjing liar." Suka hati mulut ini menjawab sambil tersengih menunjukkan gigi rabbit. Uhuk uhuk...

"Sekarang tulis novel lagi?"

"Aiiikkkkk?" Giliran saya pula yang ternganga, terpana & terkesima. Macam mana akak ni tau pula? Tiba-tiba terasa diri ini sangat glamour. Wahahahaha!

"Errr..haah. Tapi tak siap lagi. Macam mana akak tau?"

"Alah, hari tu kan adik lepak kat kedai baju masa hujan lebat."

Pok! Pok! Pok! *face palm*

Rupa-rupanya akak ni dulu kerja kat kedai baju yang saya pernah tumpang berteduh masa hujan lebat. Kalau tak silap, last year kot. Memang kami sembang-sembang. Lama jugalah kami bersembang tu. Kebetulan masa tu akak tu tengah pegang novel, so of course la saya promote novel saya juga.

Ish ish, akak ni ingat muka saya lagi. Wuwuwu, kenapalah orang senang ingat muka saya ni eh? Tak best lah!

Masa on the way balik, saya terjumpa pula makhluk ini.


Sorry gambar tak cantik. Dia susah sikit nak posing. Maklumlah, shy shy cat. Kesian tengok dia macam hilang arah. Mesti baru kena buang. So I brought him home. My mom panggil dia Sunquick. Adoi!

Oh human being, please please please stop littering your kittens/cats/puppies. Kucing & anjing bukannya sampah nak buang sana-sini. Kalau majlis perbandaran or dewan bandaraya tangkap, these animals kena bunuh tau!  

So please, jadilah manusia yang berhati perut. Jangan jadi macam sesetengah manusia yang asyik nak complaint to those municipal council suruh tangkap & bunuh stray animals. Tak baik tau.

Rasanya tak perlulah sakit hati kat haiwan-haiwan ni selagi they don't cause any harm. Takut kalau asyik nak sakit hati kat haiwan, kita pula yang sakit jiwa. Kan?


Klik LIKE atau SHARE jika anda suka entri ini. Please help me to spread the words.

0 000 orang comel komen sini:

 

Hani El Zahra Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review