Kucing & Kacang

ditaip oleh Hani El Zahra at 12:56 PG
 

Tersebutlah kisah di suatu petang, saya sedang enak mengunyah kacang rebus (alah, kacang tanah yang ada kulit tu, yang jual kat pasar malam bentuk 3 segi balut pakai suratkhabar sebungkus RM2 tu). 

Sambil mengunyah, saya sedang berchatting. Syok gila makan kacang rebus sambil berchatting atas katil. Woohoo! Tiba-tiba datanglah si Kenit, kucing crossed-Persian kesayangan saya berwarna hitam bak Dayang Senandung tu dengan muka paling comel. Dengan selamba si Kenit tu naik atas katil & duduk di sebelah saya.

Saya pun biarkan sajalah. Memang selalu pun Kenit macam tu. Saya teruskan lagi aktiviti tidak berfaedah sambil mengunyah kacang rebus. Tiba-tiba saya tersedar ada sebiji kacang rebus terjatuh atas katil. Saya pun kutiplah. 

Saya baru hendak picit kacang rebus yang dikutip tu apabila saya berasa sesuatu yang aneh. Awat kacang rebus ni lembik semacam & macam...macam... Saya dekatkan kacang rebus yang saya kutip itu ke hidung...&...

Arrrrrgggggghhhhhh!!!

Itu bukan kacang rebus, tapi si Kenit baru 'melepas' kat litter box dia tapi dia tak habis teran agaknya. Lalu dengan bangganya dia ter'teran' belen tu atas katil saya! Yang paling tak boleh tahan, rupa, saiz & warna benda alah tu pula sama dengan kacang rebus yang saya makan! Uwaaaaaaaaa!

This is Kenit, the culprit...Susah benar nak ambil gambar dia ni. Camera shy la konon...


Nasib baiklah tak masuk dalam mulut lagi...Pheeewwww!



Klik LIKE atau SHARE jika anda suka entri ini. Please help me to spread the words.

0 000 orang comel komen sini:

 

Hani El Zahra Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review